Een superzuinige (bestel)auto heeft een CO2 uitstoot van 0 gram tot en met 50 gr/km. Voor de nulemissie (bestel)auto van de zaak (elektrische auto) gaat het bijtellingspercentage op 1 januari 2014 naar 4%. Voor de bestel(auto) van de zaak met een CO2-uitstoot van meer dan 0 gram tot en met 50 gr/km gaat het percentage naar 7%.
In 2014 zijn er ook minder (bestel)auto die in aanmerking komen voor de bijtelling van 14% (zeer zuinige auto) of 20% (zuinige auto). Dat komt omdat de CO2-uitstootgrenzen voor deze auto's dan naar beneden worden bijgesteld. Een dieselauto kwalificeert dan voor een bijtelling van 14% bij een CO2-uitstoot van meer dan 50 gr/km tot 85 gr/km (in 2013: tot 88 gr/km). Voor benzine-, LPG- en andere auto's geldt een bijtelling van 14% als de CO2-uitstoot meer bedraagt dan 50 gr/km maar minder dan 88 gr/km (in 2013: 95 gr/km). Voor de 20%-bijtelling kwalificeren dieselauto's in 2014 als de CO2-uitstoot meer dan 85 gr/km bedraagt maar minder dan 111 gr/km (in 2013: 112 gr/km). Voor benzine-, LPG- en andere auto's geldt in 2014 voor een 20%-bijtelling een CO2-uitstootgrens van meer dan 88 gr/km maar minder dan 117 gr/km (in 2013: 124 gr/km).